fbpx

Post-Covid Syndroom

post-covid-syndroom

Post-Covid Syndroom: wat doe je eraan?

Maandenlang nog moe en futloos nadat je het Corona virus hebt opgelopen? Het is de bekendste klacht, ook al heb je slechts milde symptomen gehad. Als tweede klacht wordt gemeld kortademigheid, wat logisch is gezien de schade die het virus aanricht op de longen. Ook concentratieproblemen en andere cognitieve problemen komen voor na een infectie.

Maar wat kan je hieraan doen?

En hoe kan je proberen er minder last van te krijgen, mocht je ooit nog Covid-19 oplopen? Hieronder volgen 3 pijlers vanuit de orthomoleculaire leefstijlgeneeskunde die mogelijk kunnen bijdragen aan preventie en herstel.

1. Neem supplementen zoals vitamine C en vitamine D

Vitamine C helpt tegen vermoeidheid en ondersteunt het immuunsysteem. Tevens is het goed voor je concentratievermogen. Vitamine D is goed voor de werking van de spieren en heeft ook een positieve invloed op het immuunsysteem. Ook het tijdelijk nemen van NAC (N-Acetyl Cysteïne) kan goed zijn voor het herstel van je longen.

2. Doe ademhalingsoefeningen of sport

Dit om je longen te helpen hun optimale functie terug te winnen en je energie niveau te herstellen. Elke duursport op jouw level is hierbij aan te raden, maar je kan ook samen met mij onderstaande ademhalingsoefeningen doen. Klik hier voor mijn 10 minuten video waar we samen een hypercapnia ademhalingsoefening gaan doen:

3. Zorg dat je een goede diepe nachtrust hebt

Herstel en met name longherstel vindt plaats wanneer men elke dag op dezelfde uren gaat slapen en weer wakker wordt. Mocht je hier problemen in ondervinden, lees dan onderstaand mijn artikel vol met praktische tips:

Heb je nog vragen, stel ze dan gerust via het contactformulier!

Hartelijke groet,

Jerome Verbeek, orthomoleculair therapeut

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Aanmelden Nieuwsbrief

U hoeft alleen uw naam en email in te vullen

En u kunt zich altijd gemakkelijk weer afmelden!